هديه تبليغاتي مناسب را چطور انتخاب کنيم؟
اکثر شرکت ها محصولات تبليغاتي را براي مشتريان، رويدادها و چشم اندازها خريد مي کنند. آنها در واقع بيانگر زندگي شرکت است و آنها کاري رو انجام مي دهند. در مقايسه با ساير بخش ها هر وقت به بيان هزينه هر عدد مي رسيم بخش هاي تبليغاتي اغلب برنده هستند.
براي مثال: انستيتو ويژه تبليغات متوجه شده است که ميانگين ارزش تاثير هر تي شرت براي شرکت 0.005 سنت است، تبليغات تلوزيوني چطور ؟ هر تاثير آنها 0.019 سنت است.
اما همه محصولات تبليغاتي تاثير برابري ندارند، چطور مي توانيد اطمينان حاصل کنيد که آيتم هاي تبليغاتي شما حتما به هدف مي رسند.
هدف شما چيست؟
مي خواهيد به چه چيزي دست پيدا کنيد؟ چطور مي خواهيد آن آيتم را توزيع کنيد؟ چه فعاليتهاي براي خريد هداياي تبليغاتي داريد که دربرگيرنده استراتژي بازاريابي و پيام شرکت شما باشد؟ چطور اين موفقيت را اندازه گيري مي کنيد؟
بدون يک برنامه روشن و درک چگونگي ادغام اين محصولات با برنامه بازاريابي شما، عملا بخش قابل توجهي از بودجه بازاريابي شما به هدر مي رود و اينکه آشغالداني پشت ساختمان شما يک چشم انداز يا يک مشتري نيست.
مناسب بودن شخص با هديه تبليغاتي:
هدف آيتم تبليغاتي شما چه کسي است؟ محصولي را که خودتان مي پسنديد انتخاب نکنيد چيزي را انتخاب کنيد که مخاطبان شما مي خواهند. اطمينان حاصل کنيد آن هديه مناسب هدف شما باشد. شما مي توانيد چيزهاي مختلفي به مشتريان نسبت به چشم اندازهايي که داريد بدهيد و شما بايد پيام هاي متفاوتي براي مشتريان خود داشته باشيد نسبت به مردمي که از شما خريد نکرده اند. بنابراين به دنبال هديه خاص باشيد.
به يک PROMO-ITEMRUT نرويد:
بعضي از شرکت ها بخش هاي تبليغاتي امضا دار دارند که بايد بر روي آنها تجديد نظر کنند. مشتريان احتمالا قبلا يکبار با شما برخورد داشته اند ، بسياري از چشم اندازها ممکن است حداقل باشند اگر آنها در خط لوله باشند آنها حتما خواهند بود، چيزهاي جديد و متفاوت هر زمان تاثير تازه اي دارند.
تمرکز FOCUS:
به هر کسي که با شما ملاقات مي کنند هديه تبليغاتي ندهيد حتي اگر آنها پارامترهاي مخاطبان شما را داشته باشند.
هدف دقيق براي بزرگترين هدف، به عنوان مثال: دادن هديه به هر شخصي که از غرفه شما بازديد مي کنيد منجر به کاهش ارزش آن هديه مي شود.
دادن و گرفتن GIVE and get:
اطمينان حاصل کنيد که شما اطلاعات تماس هر شخصي را که از شما هديه دريافت مي کند را داريد، مشتريان فعلي يا گذشته همه آنها را تنظيم کنيد. اما اگر تلاش مي کنيد براي جذب چشم اندازهاي جديد، دادن چيزي بدون گرفتن چيزي در برگشت، آن را اشتباه انجام مي دهد.
چيزهاي مفيد انتخاب کنيد:
چيزي راانتخاب کنيد که مخاطبان شما تا زماني که ممکن باشد از آن هديه استفاده کنند. به دنبال هداياي تبليغاتي جديد باشيد.
يک تحقيق نشان مي دهد که استفاده از هداياي تبليغاتي ، 69 درصد علاقه به برند تجاري شما را بالا مي برد و 84 درصد باعث افزايش تاثير نام تجاري شما مي شود و بدليل هر بار استفاده مشتريان از اين هديه در معرض ديد ديگران قرار ميگيرد همين باعث افزايش پاداش براي شما مي شود.
شامل دعوت به عمل يا فراخوان include a call to action:
هديه تبليغاتي بايد قابل استفاده، هدفمند و متناسب با استراتژي باشد. اما اگر راهي را براي عمل به مشتري ندهيد آن شکست مي خورد.
اطلاعات تماس شما بايد شامل : برند، آدرس سايت ، شماره تماس، QR کد و شعار باشد.
مسائل کيفيت Quality matters:
آيتم هاي تبليغاتي، تاثير برند پايدار را ترک مي کنند.
عرضه هداياي ارزان و بي کيفيت بدتراز اين است که چيزي را هديه ندهيد، جهت گيري دقيق به کيفيت هم مرتبط است.
هر مدرکي که از فروشنده دريافت مي کنيد را بررسي کنيد آيا همه چيز روشن و آسان براي خواندن است؟ آيا شماره تماس درست است؟غلط املايي ندارد؟
براي اطمينان بيشتر مدرک را براي چندين جفت چشم ديگر بفرستيد.
·هداياي تبليغاتي ديجيتال:
امروزه با پيشرفت تکنولوژي و اختراع وسايل الکترونيکي جديد، هداياي ديجيتال جزو پرطرفدارترين زيرمجموعه هداياي تبليغاتي مي باشد. اين دسته شامل جديدترين کالاهاي الکترونيکي با قابليت شخصي سازي و چاپ اختصاصي مي باشد.
1- فلش مموري :
فلش مموري نيز ميتواند به عنوان يکي از هداياي تبليغاتي ديجيتال جهت مطرح کردن برند شما مورد استفاده قرار بگيرد؛ زيرا با وجود گسترده شدن تکنولوژي امروزه بيشتر اطلاعات در بين افراد از طريق فلش مموري ها به اشتراک گذاشته ميشود. از اين رو فلش مموري به عنوان يک وسيله پر کاربرد ميتواند يکي از بهترين هداياي تبليغاتي براي کسب و کار شما در نظر گرفته شود. اين دسته شامل انواع فلشهاي زير مي باشد :
• فلش مموري اختصاصي
• فلش مموري کريستالي
• فلش مموري کارتي
• فلش مموري چرمي
• فلش مموري خودکار
• فلش مموري فلزي
• فلش مموري چوبي
• فلش مموري لاکچري
• فلش مموري OTG
2- پاور بانک :
خريد پاور بانک ارزان که بيشتر به عنوان هداياي تبليغاتي نمايشگاه براي جذب مشتريان ارائه ميشود. يکي از بهترين و خلاقانهترين وسايل براي جذب مشتريهاي بيشتر براي شرکت شما ميباشد؛ زيرا با گسترش روز افزون استفاده از تلفنهاي همراه هوشمند، استفاده از پاور بانک نيز براي شارژ گوشي رونق بسياري پيدا کرده است. حک آرم شرکت شما بر روي پاور بانک به علت استفاده مداوم از اين وسيله علاوه بر اين که داراي جنبه تبليغاتي است، ميتواند نام شرکت شما را هميشه در خاطر مشتري محفوظ نگه دارد.
3- اسپيکر بلوتوث :
اسپيکر بلوتوث قدرتمند، باندهاي اکتيو و پسيو، ميکروفن هاي فوق العاده، اسپيکرهاي قابل حمل بي نظير، تنها بخشي از اين نوع اسپيکرها مي باشد. کافيست مقداري قيمت محصول را چشم پوشي کنيد تا برترين اسپيکر کامل قرن را در دستان خود حس کنيد.
4- موس تبليغاتي :
امروزه كامپيوتر جزيى از زندگى بشر شده است. كار با اين وسيله بدون موس تقريبا غير ممكن است. بنابراين موس تبليغاتى تبديل به يكى از كاربردى ترين هداياى تبليغاتى شده است. اين دسته شامل با كيفيت ترين انواع موس اپتيكال بى سيم بلوتوث و با سيم و امكان چاپ و تبليغات اختصاصى بر روى بدنه مى باشد.